2010. június 21., hétfő

Lassan véget ér...

... a habzsi-dőzsi időszak, amikor még TGYÁS-t kaptam. Azért a habzsi jelző, mert - biztos én voltam tudatlan -, de azzal nem is számoltam anno, hogy ugyan a fizetésem 70-%-át kapom, de azt nem csak munkanapokra, hanem minden napra, minimális levonással csak. Emléxem, az első utalásnál azt hittem, vmit nagyon elszámoltak a béres lányok, mert többet kaptam, mint amikor normál fizetésem volt.
De június végével ennek vége, most jön a nadrágszíj, amikor szépen elkezdhetjük a tartalékokat felélni. Dühítőnek tartom, hogy maximálják a GYED-et, vagy ha már maximálják, akkor ilyen alacsony összegben. (ja, bocs, arról is én tehetek, hogy a párom közalkalmazott, nem multikultinál vagyonokat kereső rabszolga).
Számoljanak már utána, hogy mibe kerül mondjuk 1 doboz tápszer (ja, erről is én tehetek, hogy nincs elég tejem?), a pelenka (persze, használhatnék textil pelenkát, akkor viszont meg a víz és a mosószer, meg a vasalás / áram vinné a lét), az oltások (persze, a majd 40e Ft-os Rhota biztos luxusnak számít), a gyümölcsök / bébiételek, és akkor nem volt rezsi, meg a szülők sem ettek semmit. Télen a lakásunknak csak a rezsije = a GYED-del. És nem élünk nagy lábon, használt ruhákban van Csupi (barátoknak vanszmore thx!), csak ritkán veszek újat, nincs kismillió játéka, nem járunk Baluval szórakozni (habár egy mozi már nagyon hiányzik), ami luxus, az a babaülés, de az is csak azért luxus, mert biztonságosat szerettünk volna no meg a kocsi maga. (a jó kis hitelrészletekkel)
Néha úgy érzem, hogy a kereső, gyerekmentes életében relative sok pénzt az államkasszába befizető egyedeket nem igazán dotálják, hogy sokáig otthon legyen a gyerekkel (ha már vállal), hanem minél előbb húzzon csak vissza az állásába, hogy megint jó sokat be tudjon fizetni a közös kasszába. Hogy legyen, aki eltartja azokat, akik nem fizetnek a közös kasszába, csak kivesznek. Pesszimista vagyok, vagy realista???????

Bocs, kicsit negatív lett a bejegyzés. Sorry. Különben velünk minden rendben, holnap újra próbáljuk a krumplit, most másik recepttel. Meg majd mesélek a mozgalmas múlt hetünkről is, és már csak 2 nap, és Balunak szülinapja lesz, már tűkön ül, hogy végre megkapja az ajándékát :D

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Én is már "alig" várom ezt az időszakot.....

szokei írta...

Elárulnátok a tudatlannak, hogy ez kb mit jelent? TGYÁS alatt a bér 70%-a, és utána mennyi? Mi az alapja? Igaz egyszer azt hallottam, hogy a GYES bőségesen elegendő a gyerek pelenkájára.

Nico írta...

Hali!
A TGYÁS az éves átlagkereset alapján számolódik, annak a napi átlagának 70 %%-a, 168 (vagy 165?) napra számítódik, és nem vonnak belőle semmit, csak adót. Mivel ez hétvégére is jár, ezért több a lé, mint amikor fizetésként kaptad.
A GYED a TGYÁS lejárta után max a gyerek két éves koráig jár, a fizetésed X %-a, de max a mindenkori minimálbér mittoménhány százaléka, adózik, a max KP amit kapsz cca 75.000 Ft. Amint munkába állsz, ezt már nem kapod, átmész GYES-be, ami 21.000 HUF körül van, ez fizetés független, és a gyerek 3 évéig jár (nekem most, de közben változtak a szabályok, meg Viktorkáék is biztos módosítanak majd vmit, de nem hiszem, hogy az arányokhoz nagyon hozzányúlnának).
A GYES elég a pelenkára. A GYED a rezsire (ha a maxot kapod, és hülye panellakó vagy...)

szokei írta...

Jól értem?
Születés után TGYÁS - korábbi fizu 70%-a 6 hónapig
GYED max 75.000,- Ft max két évig
GYES 2 és 3 év között, kb 21.000

Nem sok, de egy 2 éves gyerek legyen szobatiszta. :)))

Nico írta...

Szia!
Igen, nagyjából, de nem egészen 6 hónapig jár, hanem 5 és fél cca. valóban nem sok, és nem biztos, hogy egy 2 éves szobatiszta, de ha pelenkára nem is kell költeni, viszont egyre többet eszik a lelkem, úgyhogy nem tudják megmagyarázni, miért ilyen kevés ... persze ez is több, mint amit sok más nyugati országban adnak (pl. Németország)

Dávid írta...

Az igazi kihívás majd 2 éves kor után kezdődik. Abból a 21e Ft-ból lesz vidám az élet ... :)
Timi