2010. június 5., szombat

Horror és a Cumi

Gondolkoztatok már azon, hogy milyen szövegekkel, énekekkel, mondókkal nőttünk fel mi gyerekként? Mostanában - vajh miért is - nyitott szemmel járok, és hallgatom a szövegeket, énekeket, olvasom a mondókákat. És miket találok?
Rögtön itt van az egyik ének, amit szoktam Csupinak énekelni, talán azért, mert kicsi a nóta repertoárom, és erre emlékeztem gyerekkoromból. Ez a "Füles mackó mond most néktek szép meséket..." kezdetű dalocska. És mi van benne? "De azért szerettek, mégha kövér is vagyok!". Normálisak ezek? Már gyerekeket is arra kell nevelni közvetve, hogy lécci-lécci szeressetek, annak ellenére, hogy kövér vagyok? Mert a kövér embereket nem kell szeretni?
Vagy a mondókák. Gondoljátok meg, hogy pl. milyen lehet, ha egy katicát sós kútban tesznek, meg kemencébe....

Most megyek, Csupi üvölt :((( Majd még folytatom.

30 perccel later - ismét itt vagyok, Csupi nyűglődött, segítettem neki "orális ingerléssel" elaludni. Ezt a szuper szöveget a Suttogóban olvastam, habár kicsit furcsa ezt az o betűs szót gyerekkel kapcsolatban alkalmazni. Éjjelente (a védőnőnk szerint inkább ez már hajnal) Csupi fel szokott ébredni. Ilyenkor általában a szopiba 5-10 percen belül belealszik, és mi galád módon ezt hagyjuk, visszatesszük az ágyikóba (hol elsőre sikerül ez a művelet, hol csak harmadikra), és ilyenkor szépen alszik 8-9-ig. Én ezt azzal magyarázom, hogy vagy szomjas, és azért ébred fel, vagy csak tényleg a cicire vágyik. A Suttogó könyvben olvastam egy módszert, hogyan lehet erről leszoktatni a gyerekeket. Nem vagyok Suttogó párti, nem annak betűje szerint neveljük a gyerkőcöt, inkább amolyan szedegetünk innen is onnan is módszerünk van. Tegnap felvetettem Balunak, hogy úgyis jön a 7vége, meg utána 2 napig szabin lesz (ergo tud pihenni többet), próbáljuk ki az éjjeli cumi kiváltás módszert. Eszerint ha éjjel ébred a baba, ne adjunk neki enni, hanem cumit a szájba. (itt jegyzem meg, hogy Csupi nem egy cumista, nem nagyon - sőt kifejezetten nem nagyon - cumizik, csak az ujjait, de azt tömegesen). Na ébredtünk 4-kor, gyerek ki az ágyból, ölbe be, cumi be a szájba. 4 húzás után olyan üvöltést kaptunk, hogy a szomszédok is felébredhettek erre. Feladtuk, cicit kapott, elaludt. Ma újra próbáljuk, de cumisüveggel és vízzel, hátha szomjas volt. Ha ez sem válik be, akkor marad a kelés, és majd ha már többet eszik szilárdat, bevetjük a jóéjtpapi módszert. Ne értsetek vissza, szeretem a gyerkőcöt szoptatni, csak néha nagyon fárasztó, és ma sem tudtam után visszaaludni, és ezért kicsit hullább vagyok a szokásosnál :(

Kishírek
- kinőtte a 3-as pelenkát, most már a 4-es van rajta, jesszus :D
- eszik barackot, habár most nem kaptunk Hip - csak - barackot, ezért másikat kapott, ami almás barackos, ez jobban ízlik neki, de az igazi az utána jövő self made alma püré. Azt annyira komálja, hogy szabályosan leszippantja a kiskanálról :D
- súlyosbodik rendesen, nem is merem leírni :)
- és már 3*magától "tattantott":))) (jó lesz ez a gyümölcsös hami) - de azt nem csípi, hogy tornázni mennék, mert csütörtökön a szépen kialakított rendben épp indultam volna tornára, menetfelszerelésben etettem már, Balu is kész volt a gyerekkel eltölteni alone egy kis időt, amikor Csupink a kimenő ruháját tatilta össze ... mosás, tisztába tevés, futás. Fél torna jutott csak nekem.

Nincsenek megjegyzések: