2009. július 8., szerda

gyorsuló technika

Mint informatikus ugyebár naponta találkozom a számítogépekkel...és mióta a technika egyre gyorsul és gyorsul a minőség meg úgymond egyre lassul és lassul. Vagyis..nem is tudom minek nevezzem. ha csak 5 évet megyünk vissza akkor 1 videokártyán lévő processzor tartalmazott kb. 10 millió tranzisztort. Ma ez kb. 200 millió. Így a hibázási lehetőség elvileg 20x-os. na de a technika is fejlődött ugye legyen akkor 6-7x-es. Ez amiatt jutott eszembe, mert járok 1 családhoz szerelni. Apa-anya lányok gépei. Mostanában 3 winchester (merevlemez , HDD...) is kilehelte a lelkét cirka 3-4 hónap alatt. A srác akitől veszem a dolgokat már hitetlenkedik, hogy eszik ezeket? Szerintem nem. egyszerűen csak használják. Lehet kicsit többet mint az átlag. De az extrém (szerver - 24 óra.) terhelés alatt bőven. Ja azt nem mondtam, hogy mind a 3 garidőn belül ment tönkre. Az én masinkám kb. 7 éves. Azóta dvd írót kellet benne egyedül cserélni. Igaz, hogy anno kicsit drágább merevlemezt vettem bele. És mostanság inkább a laptop fut mint az asztali gép. De régebben azért volt nyúzva.
Ennyit érne 7 év?

Közben az asszony valami fura virágnyelven beszél.. "hata pata tu". Nehezen lefordítottam. Az újságot kérte el. Hmm... :)

3 megjegyzés:

szokei írta...

Nekem két gépem van otthon. Az egyik egy Pentium 90-es. Még az eredeti. A másik egy újabb gép.
Sajnos van 1-2 olyan programom, ami csak a Win98 alatt fut. Sima Norton, Clipper'87, saját készítésű könyvelő rendszer, stb. :)))

Axa írta...

Ja kérem! Akkor nekem modern a masinám! Bárr Nagyapm XT-je!! fent van a padláson..és ha 2őt rugnák bele sztem még elindulna..vagy lehet 286-os? má nememlexem.

szokei írta...

A mai napig emlékszem egy konfiguráció árára: AT 640 kB RAM, 20 MB HDD, 360 kB floppy, monocrome monitor 250.000,- Ft volt 1997.-ben! Ha lenne egy ilyenem működőképes gépem, ma is kapnék érte ennyit.:)))
Pár éve a Duna Plazaban volt egy nagy számítástechnikai bolt. Annak a kirakatában volt egy hasonló gép. A tulaj nem adta el, holott már milliókat kínáltak érte.