2009. július 11., szombat

Fejedelmi ebéd majd az esti "horror"

Nem szokásom magamat fényezni, de ez a mai ebéd ez valami tökéletesre sikeredett, így most átalakulunk részben gasztro bloggá. Az egész tegnap du. kezdődött, amikor is betértünk a spárba vásárolni. Elnéztünk a húspult felé, Nic csirkét akart bennem meg érlelődött valami marhaság. :) És én nyertem! Megpillantottunk ugyanis 1 darab fehérpecsenyét. Tökéletes darab volt! világos sehol 1 darab zsír, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Igen tudom nem 1 olcsó mulatság, de néha azért ennyi belefér! Szóval megvettük, sok más egyéb mellett.

Hazamentünk, vacsiztunk, majd kisebb nógatásra megcsináltam a pácot. Anyuéknál van citromfa, és olyan 10 év után nekiállt teremni. Így van otthon házi citromunk. Ezzel kezdtem. husit ki citromot rácsepegtettem - ez ugye azért jó, mert a savas dolgok megpuhítják a husit, beledörzsölgettem, majd bors és steak fűszer következett - ebben volt 1-2 zödfűszer bazsalikom lestyán..ilyesmik, meg aszem foghagyma..stb. Lehet kapni elég sok helyen. A lényeg olyat kell venni amiben nincs só! Az ugyanis pácoláskor bekeményíti a húst. szóval ezt is beledörzsölgettem, majd mustár és olajjal átcsurgattam, fólia az edényre, majd irány a hűtő.

Másnap előszedtem, van 1 jó kis wokserpenyőm teflonos, abban elősütöttem. Forgatáskor csakis sima felületű eszköz használatos! Szúrogatni tilos! Mert akkor ugye az értékes és ízt adó levek távoznak a husiból, mely rontja étkünk élvezeti értékét. :) Ja kicsit sok mán a szakmázásból? Haggyam abba? NEM! Hehe :) Szóval elősütés után - más nem lévén - előszedtem a jénait, abba bele a husit, rá a levet amibe sütöttem, 1 kis oliva olaj , fél dl vörösbor, és kb. ennyi wasser, majd irány az előmelegített sütő. kb. 190 fok 2,5 óra. Óránkénti forgatással, majd ucso fél óra fedőt le, és 5-10 percenkénti forgatás, locsolgatás.

Csináltunk hozzá vegyes salit friss zöldekből, meg 1 kis márványsajtból. És sültkumpit, aminek olajába sütés végén raktam 1 keveset a husi zsírjából. Kicsit sercegett, de nem kezdett el nagyon pattogni halistennek.
Hát így készült. Naggyon jó lett. Akinek van kedve kiprószálhatja! :)

És ezek után délután F1 időmérő, kis alvással a végén, majd elmentem kocogni, utána mosdás, és gyüttek Sheráék; tartottunk neki kis belga élménybeszámolót, majd irány a HORROR! BRÜNO!
Nos..aki nem bírta Ali-G-t, és a Borat-ot az ezt se nézze meg. Aki meg igen, annak kötelező!!

Úgy érzem, ezért Nicolenál vezekelni fogok, mert elvittem magammal. :) Rajtunk kívűl volt még 2 ember a moziban. Az összesen 6. Így legalább nyugodtan lehetett röhörészni! :)

5 megjegyzés:

szokei írta...

Több baj is volt a gasztro beszámolóval. Nem elég részletes, ebből még nem tudom megfőzni. Nincs róla fénykép. De a legnagyobb higy hogy, nem kaptunk a kajából. :)))

szokei írta...

higy=hiba :)))

JOUE írta...

Hello!!! Mindenek előtt gratulálunk a rallyhoz - ősszel remélem együtt tudunk menni. A fenti kajával a probléma ott kezdődik,hogy éhes vagyok, már rotyog az ebéd a sütőben, de nem most kellett volna elolvasnom :-).
Egyben életjel - tegnap hazaértünk és van egy kis elmaradásunk szülinap ügyben - BOLDOG SZÜLNAPOT!! Bepótoljuk ha találkozunk.
Az élménybeszámolót is megtartjuk majd - röviden: volt pár kalandunk, de nagyon jól éreztük magunkat.

Axa írta...

Hi Pittám! Hátt pedig próbáltam leírni, de ha bármi kérdésed lenne, akkor csak tedd fel bátran!
Kép az látos nemkészült, de majd legközelebb! :)

Axa írta...

Hii Joue!!
Kösszi szépen!!!
Helles! Gyertek csak! Miko'? gyüttök? :)

Geo-t meg majd megbeszéljük!!