2010. szeptember 16., csütörtök

Home sweat home

Hazaértünk. Tegnap már, csak akkor nem volt érkezés jelentkezni. Fáradtak vagyunk, pedig pihenni mentünk, és még segítségünk is volt Anyukám személyében. Az oda és visszaút nagyon rendben volt, kicsit tartottam tőle, hogy az izgő mozgó kicsi hogyan bírja majd a bezártságot majd 3 órán át a "kalodában", de aludt majd 2-2 órát. Odafele is szerintem azért ébredt előbb, mert megálltunk technikai szünetre, és megszűnt a "popsirázás" :)
A Kolping nagyon szép, látszik, hogy sokat törődtek vele, hogy van benne koncepció, és gyerekekre tervezték. Lépten nyomon játszóterek, a falakon is játékok a folyósókon, a személyzet teljesen bababarát, és nem akadnak ki azon, ha egy gyerek sikongat, sír vagy épp disznóólat csinál az ebédlőben. Igaz, az ide látogató (osztrák) nyugdíjas korosztálynak azért van egy kicsi elkerített része, ahol esznek, de ez belefér:)
Élmények szempontjából viszont felemás volt nekem a dolog, amit akár be lehet tudni annak is, hogy én olyan para-anya vagyok, vagy annak, hogy maximalista, vagy annak, hogy ennyi pénzért és ilyen hangzatos bababarát szlogennel azért elvártam volna még pár dolgot.
Már az indulás előtt furcsa volt, hogy nem értették azt a kérdésem, hogy van-e szoptatásra alkalmas ülőalkalmatosság a gyerekszobában. Azt válaszolták, hogy lehet szoptatni az ebédlő mellett, meg a baba-mama konyhában, meg Bobóországban. Én meg a gyerekszobában a saját falaink között szerettem volna, azt a fránya szokásaimat! Megérkezve aztán szépen a design bútor kanapék közül lett becipelve egy majdnem alkalmas négylábú a szobába, ami nem volt eccerű, lévén nehéz volt és szűk az ajtó, de Balu ffiasan megoldotta!
Az nagyon tetszett, hogy volt bent dönthető etetőszék és babakocsi az apartmanban, igaz a babakocsit megszenvedtük, amíg rájöttünk, hogyan kell kinyitni és becsukni, egy útmutató jó lett volna. A hűtő (minibár) elég nagy volt, abba szépen betettük a maradék szenyókat, és még a babavíznek is jutott hely.
Sajnos a pelenkázó újabb negatív pont volt. Kint volt a folyosón, magas fa peremmel, amibe egy mocorgó 8 hónapos mértani pontossággal tudja bebuccolni a feját, amikor pörög. És sajnos a "kellékeket" sem nagyon lehetett hova tenni. Mert ugyan volt egy polc a pelenkázó felett, de sem nincs 150 centis karom, hogy elérjem, sem nem volt eléggé széles, hogy elférjenek rajta a dolgok. Ha jól emléxem, kétszer vagy 3* pelenkáztam ott, különben a gyerekágyon a szobában. Ami nekem még furcsa volt, hogy a nagy hálóban, ahol mi aludtunk nem volt szekrény. A folyóson előttünk volt egy nagy, de abba csak akasztani lehetett, a polókat, nadrágokat stb nem tudtuk hova tenni, jobb híjján maradt a táskában, ill. az asztalon.
Na de hogy a jókat is elmondjam: a fürdő nagyon rendben volt, tiszta volt minden, szépen felszerelt, szép erkéllyel és két kis "kiállóval" is.

Hami tekintetében is rendben van a hely, jó sokat ettünk :))) Babócának megfőzték, amit kértem, mert a hozzátáplálás közepén vagyunk ugye, és sok mindent ugyan már ehet, de sokmindent még nem. Ebédelni (az nem volt benne a félpanzióban) is a hotelben ettünk, egy másik helyen, mint a standard étkező, oda leküldték nekünk a hamit, Csupi szerette :)))

Programok / egyéb helyszínek: Ha ezeket nézzük, akkor az a véleményem, hogy ez a hely igazán egy 2-3 éves gyereknek paradicsom, vagy afölött persze :) A rengeteg játszótér (külső és belső), mászókák, a programok (Bobóország, foglalkozások, bohócok és egyebek) mind igazából nekik élmény, nekik valók, olyankor tudnak a szülők is relaxálni - akár úgy, hogy az óvónénik vigyáznak a gyerekekre, akár úgy, hogy csak nézik, ahogy a gyerekek "szétszedik" a gumivárat :) Egy 8 hónaposra nem nagyon vannak kiélezve dolgok, max a "gumiszoba", de az is csak akkor, ha nincs bent nagyon más gyerek, aki rohangál.
Ami miatt fáradtak vagyunk, de nagyon az az, hogy nem nagyon pihentünk. Napközben mentünk, néztük a helyeket, sétáltunk, Badacsonyba mentünk el, vagy babaúszni. (ezt egyébként Csipu nagyon "lájkolta", alig lehetett kiszedni). Éjjel meg nem nagyon aludtunk, Csipu kétszer is kelt, volt olyan, hogy majd másfél órát ringattam, amíg elaludt. Hazaérve igazán élmény volt a szopi fotelben szoptatni, ilyenkor jön rá az ember, hogy mennyire is kényelmes :))))

Bocsi, hogy nem vagyok sziporkázó hangulatban, fáradt vagyok és nyűgös. A gyerek korán kelt, és blogírás közben is felébredt, most itt pörög mellettem, éhes még nem lehet, mert nemrég evett, alig aludt ... a takarítást elnapolom... én hülye, ahelyett, hogy takarítottam volna, blogot írtam... ez van... puszu!

3 megjegyzés:

Axa írta...

De majd most kipihenjük magunkat! Ma éccaka már csak 1x kelt! Igaz este lefekvéskor volt még 2 Zalán futása, deinkabb akkor mint éjjel 2kor.. :)

Unknown írta...

Szerintem 8 hónapos gyerekre való "programot" máshol sem fogtok találni. Viszont azért hogy Ti tudjatok pihenni a Kolpingosok mindent meg szoktak tenni (saját tapasztalat alapján). Csak el kell egy kicsit engedni magatokat.De majd a következő nyaralásnál már könnyebb lesz. Szoptatós fotelt viszont szerintem sehol sem fogsz találn, hacsak nem viszel magaddal.

Nico írta...

A fotelben annyiban osztom a véleményt, hogy vban nehéz olyat találni, ami mindenkinek jó, de azt azért elvárhattam volna szerintem, hogy ha jelzem (jeleztem) előre, hogy vmi szopi alkalmatosságot a babaszobába, akkor ne az legyen a válasz, hogy nincs ... és mi cipeljük át az egyik szobából a másikba. Szerintem megoldható lenne, hogy pár olyan fotelt, amit a mellékesekbe elhelyeztek tarcsiba tartsanak, és ha kérik, betegyék a szobákba - igaz, bomlik az enteriőr, de az belefér.
Különben tényleg ahol kellett segítettek, kedvesek voltak, és vissza szeretnénk menni, ha Csipa nagyobb lesz (és nyerünk a lottón:D).
Ami szerintem jó lett volna 8 hónaposnak, az egy olyan dühöngő, ahova nagyobb babákat / kisgyerekeket nem igazán engednek be (a labdacsúzdás résszel szembeniben voltunk, az nagyon jó volt, lehetett pörögni / forogni, csak bejött egy más menő kislány, aki aranyosan, de azért néha "balesetveszélyesen" totyogott Csipa körül.