2010. július 23., péntek

Gondolatok

Hőség
Már csak cca 10 órát kell kibírnom, azután aludni fogok, és mire felébredek, már hűvösebb lesz. Én eddig azt hittem, hogy jól bírom a meleget, na persze eddigi életemben ezen időjárást vagy strandon, vagy légkondis munkahelyen töltöttem, nem a még este 11-kor is 30 fokos panelban. Vmi kiakadt bennem, pedig próbálom magam visszafogni, igaz, most sokat segít a tudat, hogy most már tényleg mindjárt vége. Múlt héten Balu szabin volt, akkor is q meleg volt. Ha nem lett volna itt, azt hiszem meghibbantam volna, volt olyan - akármennyire szégyellem magam -, hogy csak arra vágytam, hogy vége legyen a szoptatásnak, és odaadhassam neki a gyereket én meg mehessek fürödni, hogy kibírjam a következő etetésig. Szegényke jól bírta a gyűrődést, pedig nem voltam egy ideális partner. Viszont mentünk nagyokat sétálni: Tuskóba, Intersparba, Árkádba (csúpa babakocsis légkondis hely) és még Sexárdra is elautóztunk.
Már csak 9 és fél óra...

BPA
Láttam mindig a cumisüvegeinken, hogy vmelyikre rá van írva, hogy BPA free, de nem törődtem vele. Valahogy úgy vagyok a dolgokkal - lehet, balga nemtörődöm vásárló vagyok ezért -, hogy egy minőségi boltban, egy minőségi gyártó neve alatt árult babatermék csak nem lehet káros. Anyukám a héten látott a mosóporos tv-ben (hmm, már nem is az a logójuk, akkor ne is hívjam így őket?) egy riportot, hogy a legtöbb cumisüveg BPA-t tartalmaz, ami rákkeltő. És a riportban premier plánban mutatták a mi cumisüvegeinket is, eléggé felismerhető formájuk van. Először nem foglalkoztam vele (lsd fent, a mienkben úgysincs semmi káros), oszt két napja nagyon "megrágott" anyu, és megnéztük a neten a riportot és a kapcsolódó anyagokat. Bár ne tettük volna. A mienkben is van, a gyártó szerint a megengedettnél kevesebb, de a 2010. 02 után gyártottakban már semennyi sincs, de a régebbiek sem veszélyesek (akkor minek szedték ki, ha szerintük nem veszélyes?). A mentesek persze drágábbak, mint a nem mentesek. Akkor most cseréljük le a teljes készletet? Mert arra mindketten emléxünk Baluval, hogy van olyan, amire rá volt írva, de már nem emléxünk, hogy mellikre, és persze az üvegen magán egy fikarcnyi jelzés sincs. Imádom őket :( És nem két fillérről beszélünk. Csak a gyerek egészségéről. Vagy csak a kereskedelem újabb humbugjáról, amivel a kismamákat/papákat riogatják? De a Levegő Munkacsoport talán mégsem olyan... nem tudom ... asszem cserélünk...

Cimena
Balu már beharangozta, hogy mozi!!! Úgyhogy jöjjön az élménybeszámoló! Nos a film szerintem jó. Annak ellenére, hogy Tom C nekem nem a kedvenc színészem, habár ebben azt hiszem főleg a magánéleti dolgai játszanak szerepet, de meg kell hagyni, hogy jól mutat a vásznon. Furcsa érzés volt, cca 9 hónapja voltam utoljára moziban. (A pocakos létben a végén már a babának nem tetszett a dolby hangzás, ezért nem jártunk). A kiplakátolt filmekről azt sem tudtam, hogy eszik-e vagy isszák, de a popcorn íze nem változott. Hiányozz a kóla, de az nekem most ugyebár nem. A film, ha észreveszed benne az (ön)iróniát a szuperkémfilmek felé, akkor nagyon élvezetes
akkora logikai bukfencekkel, mint a nagy szuperügynökfilmek is :) Csak ajánlani tudom. És rajtam kívül valszeg senki nem fogja nézegeti a film utolsó fél órájában percenként a mobilját, hogy hány óra van, anyukája nem szólt-e (persze nem).
És amikor hazaérve Csupi fent volt (Apukám játszott vele épp), akkor csak magamhoz akartam ölelni, és sosem nem többet elengedni a kis testét. Viszont ilyet többször kell csinálnunk, mert jót tett nekem.

Egyebek
Egyrészt azt hiszem még nem köszöntük meg a Nivea blog szavazatokat, sajnos nem mi nyertünk. A nyertes blogba beleolvastam, kissé szabad szájú a csajszi, de vitzes.
A Kismamásoknak csók a homlokukra. A megjelent cikkért "cserébe" - legalábbis az újságban ez állt - minden szerző kap 4 tiszteletpéldányt, hogy tudja osztogatni (nagyszülők, doki, szülésznő). Én csak vártam, vártam. Aztán két hete - akkor kérték, hogy adjam meg a szülésznőm adatait egy érdeklődő olvasónak - kedvesen jeleztem, hogy hol vannak az újságjaim. Semmi. Szerda este mér kevésbé kedvesen, de azért udvariasan ismét rákérdeztem. Kaptam választ. Semmi bocsika, hogy nem küldtük, csak annyi, hogy küldjük. No comment.
D barátnőm mindenórás. Ahányszor hívom telefonon, és nem veszi fel, rögtön azt hiszem, hogy szül. És amikor felveszi, akkor kiderül, hogy még nem. Pedig máig kellene megszülnie, mert holnaptól szabira megy a szülésznője. Keddre van kiírva. Drukkolok neki, talán a front besegít ma!!!!

Elnézést, hogy eddig nem jelentkeztem, de kissé hektikusak voltak a napok. Tukkóék (másik lépcsőház 4. emelet) felújítják a lakást (annyira nem voltak tukkók, hogy ne szóltak volna, ez plusz pont!) ezért keddtől minden reggel Anyuékhoz menekültem Csipával, és csak 5 körül jöttünk haza. Ott is meleg volt, de talán jobban elviselhető, nem olyan fekvésű a házuk, mint a mienk. A 7vége sem lesz nyugisabb (kicsit elegem van a mozgolódásból, vagy csak a meleg miatt van ez?), szombaton és vasárnap is családi szülinapozásokra megyünk.
Pusszantás!

2 megjegyzés:

szokei írta...

Mi a pitypalatty az a BPA? Lehet, hogy valamelyik okos kitalálta, hogy ha megeszel 1,5 kb BPA-t, akkor 0,00001%, hogy rákos leszel. Legjobb tudomásom szerint a gyerek a cumit veszi a szájába és nem az üveget. Na jó lehet, hogy azt is megpróbálja. Én nem cserélnék. A Levegő Munkacsoportról alkotott véleményem inkább nem írom le, mert nincs rá kulturált szó.

Nico írta...

BPA vmi műanyag alkotó elem. Állítólag kioldódik a műanyag cumisüvegből, főleg ha nagyon sokat melegítjük. És igen, x százalékkal növeli a rákos megbetegedés lehetőségét. Mi a véleményed? - priviben?