2009. október 28., szerda

x+1

Tegnap Először Én is részt vettem Nic mostani felkészítős tornáján. Tanultunk légzést, meg masszirt, a végén meg megnéztünk 1-2 filmet szülésekről. Ez a légzés, ez tök jó! Amikor ugye elérkezik a pillanat és jönnek a fájások akkor kell figyelni és ha belégzés x ideig tart ( x másodperc vagy 1 Mississippi, vagy valami hasonló) akkor a kilégzésnek x+1 ideig kell tartania. És máshogy kell lélegezni amikor erősek a fájások de még nem toló (gyors kibelégzés, nem letüdőzni!) és más amikor tolófájások vannak gyorsan be fullra és benntartani majd tóóólni (és ehhez plusz kis emeléssel apuka segíthet) és ha elfogyott a szusz gyors ki majd újra be teljesen és tolááss újra. Teljesen kikupálódtam. :) A masszírozásról sok újat nem kaptam 5és fél éve masszírozgatom az én Cicuskámat :)

A terhes szülés is igen érdekes és tanulságos volt. Néztünk alternatívot (na nem full totál érkezési oldalt) meg kádban szülést, éss Tengerben szülést from Russia! Az Oroszoknál bérelni lehet ezeket a b.nagy kádakat (ami olyan mint 1 nagy akvárium) és abba be azt hajrá. Volt olyan szülésznő aki itt hozta világra a Bébijét egyedül. Tudom ez nekünk kicsit kemény de odaát állítólag 1 bevált dolog.
A tengeres meg olyan, hogy szülőtáborok vannak és amikoo Kismama szül, tengerbe be - plusz 1-2 már szülésben jártas nő, meg gondolom 1-2 szülésznő- bába és van akinek nagyobb gyermekei is!! Na ez az 1ik kismamának (nálunk videóztunk rajtunk kívül még 2 pár és a hölgy aki tartja az egészet) kiverte a biztosítékot, hogy Ő ilyeneket nem! Szerintem Nicnek is :) Nekem nem, természetesnek és olyan simának tűnt - persze ezek komplikáció mentes szülések voltak, ahol gáz van ott gondlom ez forget.

Ma meg Após pajtás szülinapját ültük. Ő kijelentette nagyon ellene van a kocsivásárlásnak a Baba világrajövetele előtt, mert babonás. Mondtuk neki : IGEN APA! :)
Nic az ágyból félig lezárt szemekkel integet hogy sziasztok :)

7 megjegyzés:

Zsófi írta...

Azért az utolsó pillanatra se hagyjátok a kocsivásárt :) Babona ide vagy oda.
Hú ez a légzés dolog. Oda tudtok majd figyelni két fájás között? :)
Alternatív szülések: én egy módon vagyok hajlandó szülni: kórházban, ágyon, ORVOS mellett. Nekem ezek a mindenféle bába, meg víz, meg mittoménmi megoldások... na neeee. aztán ha gáz van, akkor meg megy a rinya.

óóóó, és látom felugró ablakocskában van a komment :) köszönöm! :))))

szokei írta...

Tengeri szülés? A szülésnél van vér, a tengerben van cápa. Biztos, hogy ez a legjobb? :)))

Leragadó szemekkel mi is üdvözöljük a Kismamát.

Nico írta...

Érdekes módon a kádas és a tengeres szülésnél sem volt sok vér. Úgy tűnik, hogy ott igencsak aktív a gátvédelem, mivel a sok-sok vér inkább annak köszönhető, hogy közvetlen kibújás előtt szikével kicsit besegítenek az orvosok. Persze a placenta leválás biztos vérzéssel jár, de az nem mutatták már meg.
Egyébként én is kórházban szülés mellett vagyok, de ugyanakkor biztos jobb, ha nem egy egyenes ágyon kell az egészet végigcsinálni, hanem lehet kicsit mozogni, fel-le ülni, ami már sok helyen alternatívnak tűnhet. Érdekes volt a videó.
Az, hogy a légzés meg a fájás megy-e majd együtt, jó kérdés: ezért legyen ott Balu, akinek azon kivül, hogy engem kell nyugtatnia, hogy nem fáj az annyira (ja nem...), még azzal is idegesítenie kell majd, hogy még egy kicsit tartsd bent stb... már előre jeleztem neki, hogy valszeg néha káromkodni fogok :)
Ja, felébredtem :)

szokei írta...

Balunak még fényképeznie is kell. :)))

Axa írta...

Én majd akkor akarom fotózni, ha kicsit helyrejött nem az első percben. :)

Axa írta...

Jaa és Zsóóófikáának Szivi! :)

Swallowtail írta...

Húúú...hát így részletezve ez az egész szülés még macerásabbnak tűnik, mint az ember gondolná. Minden elismerésem azoké akik bevállalják!
Örülök, hogy mindketten a kórházi szülés mellett vagytok. Szerintem is jobb a biztonság. Ha én is egyszer...(na de ezt inkább hagyjuk...hehe):)