2010. december 23., csütörtök

Mamamamamamamamamamammmm

A címben leírt szófüzért (vagy mondatfüzér, vagy hangfüzér, kinek mi teccik jobban) Csipu mondja immár két napja. Korábban már írtam, hogy a "mam" szóvalamit már mondta eddig is, amikor szopikardigánban meglátott estefelé, de nem igazán tudtuk, hogy ez engem jelent-e, vagy a hamit, vagy mindkettőt, mert lehet, ez neki még összefonódik (a szopikardigánba manifesztálódva).
Két napja viszont bővítette a Kis Drága a szókincsét és hosszú litániákat magyaráz a címben leírtakat ismételve. baluval bőszen kísérletezgetünk, hogy mit jelenthet, eddig a következők vannak "terítéken":
- mondja reggel, amikor felébred, és halljuk a bébiőrön keresztül. Ekkor lehet éhes, szomjas, vagy csak mi hiányzunk neki
- mondja az etetőszékben reggel, délben és este, amikor ő már evett, és mi előtte reggelizünk / ebédelünk / vacsorázunk. Ekkor éhes nem lehet, habár az ő bendőméretével ezt sosem lehet tudni. Egy alma vagy egy kifli, ill. buláta megszünteti az előadást. (de ez sem 100 %-osan biztos tipp, mert alma / kifli/ buláta trió bármikor elhallgattatja a Lurkót.
- játék közben: itt mondjuk a szomjas vagyokra tippelek.
Kísérlezegteünk, és próbálkozunk bővíteni a szókincsét. Balu nagyon igyexik, hogy a papapapapapapapapapappppp is bekerüljön a "rendszerbe", szerintem az is jön majd, és hipp-hopp, észre sem vesszük, és már be sem áll a szája, csak hablagyol és hablagyol majd :D

Ma megyek fodrászhoz. Megcsalom a korábbi fodrászomat, de egyszerűen sem időm, sem energiám nincs elmászni a városba K-hoz egy sima vágásra, amikor a gyerek egy mp alatt úgyis széttépi majd megint a fejem. Ez van. Így marad az "egészségügyi" hajvégvágás, minimál szárítással, oszt ennyi. Mostanában Csipu nagyon élvezi, hogy teljesen szétrágja a hajam, tegnap már az egyik ilyen rohama után elmentem, és hajat szárítottam. Nem tom, mit élvez rajta, de egyszer bemorcogok, és levágatom tövig ... de szereti piszkálni a kilógó tincseimet, néha a piszkálást hatalmas húzássá fajítva ugyan. A saját haját is csavargatja szopi közben, úgy szeretem ilyenkor (is) nézni :))

Holnap karácsony. Tegnap reggel spontán sírógörcsöt kaptam. Balu és Csipu meg csak néztek. Picike épp a székben ette a kiflijét, mi készültünk reggelizni, és Balu csinált nekem xmas zenét. Ránéztem a gyerekre és elkezdtem bőgni. Minden eszembe jutott: egy éve ilyenkor ő még belülről püfölt. A fájdalom, amikor megszületett, a fizikai és lelki fájdalmak, amiket az elmúlt 11 hónapban átéltem, a boldog pillanatok és Apukám. Ennek ki kellett jönnie. Kijött. Kint van. Ennyi.

Most abbafejezem magam. Nem hiszem, hogy holnap bekapcsolom a dögöt, így ezúton kívánok mindannyiotoknak békés boldog karácsonyt szeretteitek körében, öleljétek meg egymást, és tartsátok meg ezt a jó érzést nagyon-nagyon sokáig!!!!! Puszi!

4 megjegyzés:

szokei írta...

Mama, Papa, Schumacher, Sato, Alonso. Ez a helyes sorrend. :))

Nico írta...

Pittám, kicsit fel kell, hogy világosítsalak :)
Papa = Alonso, úgyhogy ezt a nevet akár ki is lehet venni a listából, őt különben is Fernandonak fogja hívni :)
Schumi minek lenne a listán? :)))

Pusszantás ám! :)))

szokei írta...

Előbb-utóbb Axa fenéken billent ezért az Alonso az apa megjegyzéseid miatt. :)))

Nico írta...

Neki csitu van! És Ott van Neki Salma. A Hayek-es verzióból ... álmaiban ... mint nekem Fernando ... vagy mégsem álmomban? :)))